Mikaela Stenered

Me ames cum minime mereo, nam maxime requiro!

Drag kurs!

Kategori: Allmänt

Igår var jag och Ice på dra kurs! Det var nog bland der roligaste jag gjort :) Helt underbart att få testa köra hunsspann även fats vi bara testade med 3 hundar igår, men det var hur roligt som helst :)
Hundarna var så himla duktiga och vädret var helt underbart :)
Det har ju alltid varit en dröm när man va liten att få åka hundspann och nu har men fått kört själv till och med :D
Testade även att köra ice framför en släde, trodde inte alls det skulle gå å att han inte alls skulle dra, så först fick han stå och kolla på några varv när dom andra hundarna drog å sen testade jag han framför en släde!
Åh det var super roligt, han drog som bara den, och han fattade på en gång vad han skulle göra, helt otorligt!
 
 
Så lycklig matte!!!!! Å lycklig hund med!! 
 
 

 
Det här måste vi forsätta med, å mitt mål om någon vinter bli att försöka köra med tula och ice samtidigt :)
tyvärr fick vi inga bilder eller filmer när vi körde, men ska föröska fixa det nästa gång :)
Längtar redan tills nästa kurs tillfälle :D
Så om någon ahr en lite lätt släde till salu är jag väldigt intresserad ;)
 
Efter kursen drog jag och Ice direkt på årsmöte på brukshundklubben :)
Lilla killen va trött efter kursen å skötte sig hur bra som helst på mötet även fast andra hundar skällde morrade å bråkade :)
 
Å efter mötet var vi bort bjudna på middag hos Andreas mormor å morfar :)
Då fick lilla Bono följa :)
 
Bono och Timothy låg på golvet å myste :)
 
 
 
En mycket händelserik söndag :)
 
å idag är det måndag! tro vad man ska hitta på då? Andreas jobbar hela dagen så jag å TImothy får försöka hitta på något :)
Kanske Bono får leka lite med Jaxx ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: